Forum gry Kardorf
Ja się "na razie nie produkuję xD" ponieważ czasu nie mam. Jednak zawsze mogę pomóc w pisaniu opisów, historii krainy (bo ta jak już wcześniej wspomniałam bardzo by się przydała. W końcu to na niej były by oparte wszystkie wydarzenia, które miały by miejsce w krainie. Chybaa. Jak wolicie, żeby jej nie było to ok.) i wszystkiego co potrzeba. Tylko powiedzcie w czym mam pomóc to pomogę
Offline
Ja tutaj niczym nie rozporządzam, ale wydaje mi się, że skoro Cię do historii ciągnie, to coś stwórz, pewnie ^^ Każda para rąk jest potrzebna. Ogólnie nie mówię o Tobie, że się nie produkujesz, bo akurat Ty się pojawiasz, z tego, co zauważyłam... Mówię o reszcie. Poza tym wszyscy rozumieją, że każdy ma własne życie i nikt nie wymaga poświęcenia grze całego czasu (chyba że wymaga o.O A ja o tym nie wiem)
Offline
Mnie też jakoś wciągnijcie w prace To będzie coś fajnego
A co do tego generatora rzutów kościami, chyba dałbym radę coś takiego napisać, ale skoro znajomy Laura już tworzy prototyp, to ja mogę ewentualnie zaproponować (jeśli o to chodzi) swoją pomoc w dopracowaniu szczegółów tego generatora (oczywiście, jeśli będzie napisany w PHP ).
Offline
Chociaż taki "system" skłania do głębszych przemyśleń nad postacią ;D A i przydałyby się jacyś inni mieszkańcy ;D Bo całe miasto, w nim 1000 mieszkańców tylko? ;D Chociaż w poprzedniej Kaarze byli jacyś "fabularni" mieszkańcy miasta ;D
Offline
No, wydaje mi się, że oczywistym jest, że poza tymi, którymi grają gracze, są też inni mieszkańcy. Chociażby jako podstawa do plotek (wiadomo, że zbyt wiele osób nie będzie chciało grać zwykłą przekupką z targu czy czymś takim, o ile w ogóle się ktoś taki znajdzie ). Na razie szukam innych graczy, może się uda kogoś przekonać, bo wiadomo, dopiero co stworzona gra, nad którą trwają prace, na pewno będzie mniej pociągająca od starej i już ustawionej. Ale mam nadzieję, że ktoś z moich znajomych się przekona.
Jak już ktoś napisał, przydałaby się reklama. Czyli banner na tyle toplist, ile się da, oczywiście A pomyślał ktoś o takich stronach jak np. kwejk? Stamtąd przychodzi wiele osób (wiem, bo robiłam już taką akcję). Nie wiem, jak jeszcze. Wiadomo, reklamy są drogie, ale można by poszukać innych stron, które się przekonają np. za wzajemną reklamę.
Offline
Można też zareklamować się za darmo Trzeba znaleźć kilka dobrych forum fantasy, założyć temat i pokazać ludziom, ze istniejemy. Poza tym facebook, kwejk i te sprawy też mogą nam to ułatwić.
______________________________________________________________________________________
...Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść...
...Niepokonanym...
Offline
Tak, właśnie o takiej reklamie myślałam. Tylko że rzadko fora i inne strony się godzą na reklamę bez reklamy z drugiej strony. Facebook? Nawet mogę się tym zająć, tylko potrzebuję pozwolenia.
Offline
No, to się musi Yrull wypowiedzieć, bo ja nie mam nic do gadania
Ostatnio edytowany przez Laurence (2011-10-25 15:02:20)
______________________________________________________________________________________
...Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść...
...Niepokonanym...
Offline
Ok, wysłałam pytanie.
W takim razie przydałby się ktoś, kto zrobiłby większy obrazek, żeby wysłać na kwejka (niestety, do tego też potrzeba by było zgody, ale w sumie żadna różnica ) i tego typu strony, bo niestety mały banner nie rzuca się w oczy.
Offline
Trochę zeszliście z tematu Najlepiej założyć oddzielny wątek jeśli chodzi o reklamę.
Ja osobiście z wielką radością powitałbym system grupowych przepraw przez lochy. System 5-osobowej drużyny: tank, ktoś leczący (wzrosłoby zapotrzebowanie na kapłanów, bo jakby na nich nie patrzeć, nie są zbyt rozchwytywani) no i 3 DPSów. Byłoby to trudne do zrealizowania, ale za to przynosiłoby sporo satysfakcji.
Offline
Myślę, że póki stoimy ze wszystkim w fazie... Zerowej, reklama na razie nam się nie przyda. Rozumiem, zapraszać do finalnej wersji, ale tak... Nie ma większego sensu. Złe pierwsze wrażenie.
Polećmy dalej. Kurewsko niesprawiedliwy i skurwysyński świat niepoprawny politycznie jest ok, ale do pewnych granic. W końcu to nie brama, gdzie dresy ze sobą pokurwiają (bo rozmową tego nie można nazwać) ale porządna gra fantasy. A wg mnie fantasy z cenzurą i błyszczącymi niewinnością i prawością postaciami to domena przeszłości, znana z heroic fantasy.
Co do MG:
Nie chciałbym, żeby przenosić do przeglądarki jakiegoś systemu RPG. Tu nie o to chodzi. Wiadomo, sesje zazwyczaj toczą się w oparciu o storytelling, ale gdyby dorzucić do tego element losowy, w postaci zaliczenia testu poprzez wyrzucenie najwyższej liczby oczek na k10 jest ciekawe.
Do tego pokoje sesyjne. I rzuty odbywające się w nich tak, żeby nie dało się ich podrobić. Naturalnie MG musi oszukiwać. MG zawsze oszukuje, ku radości graczy.
Nagrodą nie może być także sama satysfakcja. Rozdawałbym PeDeki, nawet poziomy, złoto i unikalne itemki. Bo trzeba jakoś nagradzać tych, co starają się budować klimat.
Ode mnie to na obecną chwilę wsio, jak się coś nasunie, to dopisze na pewno.
Offline
Wybacz, że się rozgadaliśmy, ale jak człowiek chce wszystko na raz zrobić to tak to się kończy.
Zaczynamy wchodzić na ścieżkę typowego MMO tylko, że w wersji pisanej. Szczerze mówiąc troszkę mnie to nie przekonuję. W takich grach jak kardorf przeprawa przez lochy powinna być konkretną sesją fabularną, bo jak będę chciał sobie posiekać w party to odpalę WoW'a lub coś innego i będę miał to samo tylko z grafiką. Nasze posunięcia w kardorfie powinna ograniczać tylko i wyłącznie wyobraźnia i właśnie do tego wolałbym dążyć
Ale to jest moje, skromne zdanie ^^
______________________________________________________________________________________
...Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść...
...Niepokonanym...
Offline
Podzielam zdanie Laurence'a. Rozumiem, że mamy być oryginalni, ale pewnie większość osób, która wchodzi na tego typu gry oczekuje gry typu Kaara. Cała reszta gra w WoWa, jak stwierdził przedmówca Możemy, ba, musimy się czymś różnić, ale nie za bardzo odchodźmy od początkowych założeń. Tak mi się wydaje.
Offline
Ramdirze, nie chcę Cię posądzać o bluźnierstwo- na pewno grałeś w jakiegoś papierowego RPGa. I czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się, że drużyna budowała się z tanka, healthera i całej reszty? U mnie na sesjach (ale to zabrzmiało, jakbym prowadził tyle gier co Trzewiczek) było 4 magów na raz. I to zadaniem MG jest, by nie rzucać na BGów hardkorowych potworów, które zadźgają walczących czarami magów w pierwszej turze. MG jest po to, żeby bawić graczy. Nie robić im na złość.
Odchodzę od tematu. Podział funkcji w Drużynie, jak w typowym MMO, spowoduje pojawienie się teamów, które będą siekły się dla loota, expa, dropa i żeby ponapierdzielać trochę w moby. Fabuła odejdzie trochę na bok. Bo nawet mnie się w MMO nie chce czytać do końca questa, lecę ubić jakiegoś grinda.
Offline
Rodzaje sesji będą różniaste. Ba, planowałem nawet, żeby chętni (nie MG) mogli prowadzić sesję dla grupy znajomych pod okiem Misia. Oczywiście zyski z tej sesji byłyby mniejsze, ale fun prowadzenia dla znajomych etc daje możliwość przeprowadzenia tak zwykłej sesji, jak spacer po lochach, czy pogoń za złodziejaszkiem.
Co do sprowadzania graczy z MMO- no thanks. Zresztą co ma ich odciągnąć od WoWa? Gra bez wypaśnej grafy, tysięcy questów? W dodatku większy odsetek to ludzie pokroju Quasanda. Bez urazy dla normalnych MMOgraczy
Offline
Może i macie rację, ale z drugiej strony trudno skupiać się tylko na warstwie fabularnej, ważna jest również mechanika. Nie każdy będzie chciał uczestniczyć w sesjach, niektórzy lubią po prostu rozwój swojego bohatera i dlatego dla nich też chciałbym coś ufundować. 5-osobowa drużyna to rzeczywiście może nie najlepszy pomysł, ale jednak nad czymś warto, a nawet trzeba się zastanowić. Tak jak pisałem, nie możemy skupiać się tylko na tych, którzy oczekują doznań fabularnych.
To może z innej beczki. Co byście powiedzieli na przyjmowanie zwykłych zadań, z którymi wiązałaby się jakaś niemała nagroda, aby chciało się te zadania wykonywać. W niektórych chodziłoby o zabicie określonej liczby potworków, w innych o znalezienie jakichś ziółek, otrzymanie punktu (o ile będą funkcjonować) od MG, atak na konkretnego gracza itp... itd... Można wymyślać na prawdę dużo, a coś takiego mogłoby pozytywnie urozmaicić grę mechaniczną.
Offline
Masz rację, trzeba pomyśleć o mechanice, całe szczęście, mamy Ciebie
Masz świetny pomysł z tymi zadaniami. Tylko jak chciałbyś informować graczy, ile czego mają zabić? Chyba że tego nikt by nie wiedział, wtedy byłaby niespodzianka
Offline
Wzór by się dało: umiejętność * 1/10/100/1000 + potwór=lvl.
I wychodzi przy 14 zręczności i 6lvlu- ubij 14 orków.
Offline
Oj trzeba by było namieszać w silniku Jeśli Balb by się tego podjął to czemu nie =) Jak dla mnie w grze mechanicznej można wprowadzić tylko kosmetyczne zmiany, bo jest dość rozwinięta. To fabuła leży. Ale jeżeli ktoś się za to weźmie to pomysł może przejść ^^
______________________________________________________________________________________
...Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść...
...Niepokonanym...
Offline
Jest mechanika rozwinięta, ok, ale trzeba ją bardziej rozwinąć, żeby gra przyciągała. Bo nie łudźmy się - jest właściwie taka sama, jak wszędzie. A fabuła to inna sprawa... ale też trzeba pomyśleć. No i myślimy
Offline