Kardorf

Forum gry Kardorf

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2011-10-27 20:51:27

Ehvmer

Mieszkaniec

Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 34
Punktów :   

Lokacje

Siemka. Niedawno wpadłem na dość ciekawy pomysł. Dotyczy on oczywiście Lokacji (jednak nie ich nazw, ale ogólnie), a właściwie tego co powinno się w nich znajdować.

Wiadomo:

Gracz klika w daną Lokację (np. Mineal, Góry Kazad-coś tam, sory nie pamiętam dokładnie) i pojawia mu się mnóstwo odnośników, odpowiadających poszczególnym lokacjom, potrzebnym do gry mechanicznej.

Tak więc też będzie, tylko że zamiast linków wprowadziłbym Mapę Graficzną (czyli mapę z obszarami aktywnymi - każdy obszar aktywny to link) - np. dla Rynku Miejskiego (albo każdej innej dzielnicy lub lokacji) byłby to po prostu jej plan.

To tyle jeśli chodzi o mechanikę.

Pod (albo nad) mapką umieściłbym czat, by osoby mogły uczestniczyć w sesjach grupowych odgrywanych w danej lokacji (przy czym lokacją jest nawet NPC sprzedający mechanicznie łuki, ale oczywiście spotkania i tego NPC będą dużo rzadsze niż spotkania w Karczmie).

Każdy gracz pod (albo nad, albo gdzieś) czatem będzie widział listę osób przebywających w danej lokacji, ale nie wszystkie osoby będą na niej zamieszczone. Będą zamieszczone tylko te (jedyny mechaniczny element warunkujący fabułę), których dana postać jest świadoma obecności (tj. np. ja mam większy poziom ukrywania się niż ty zwiadu, dlatego nie wiesz, czy moja postać znajduje się aktualnie w lokacji, w której ty się znajdujesz - nie widzisz mnie na liście). Tak więc, każdy będzie miał swoją listę.

Da nam to możliwość "wywołania" osób grających fabularnie, obecnie przebywających w danej lokacji, oczywiście zakładając, że dana osoba przybyła do danej lokacji w celach fabularnych, bo jak tylko w celach mechanicznych, to "wywołana" raczej się nie odezwie.

Co rozumiem pod pojęciem "Wywołanie"? Otóż, w poprzednich Erach Kaary, w karczmie przesiadywało x osób, ale np tylko jedna trzecia udzielała się (brała udział w sesji grupowej), reszta tylko czytała wiadomości. Ja chciałbym dać taką możliwość, by osoba która nie udziela się w sesji grupowej w danej lokacji (czyli nie wprowadziła jeszcze fabularnie swojej postaci w daną lokację) automatycznie wprowadzała swoją postać, przybywając (mechanicznie) do lokacji.

Wtedy możliwe były by interakcje między tą postacią a innymi postaciami, biorącymi udział w sesji grupowej.

Właśnie pierwszą taką interakcję nazwałem "Wywołaniem" (może to być np. klimatyczne powitanie osoby).

Oczywiście MG powinni mieć pełną listę osób w danej lokacji, by móc kontrolować, czy ktoś aby nie wywołuje nagminnie osób, których w danej lokacji nie ma (albo są, tyle, że osoba tak czyniąca ich nie widzi), na zasadzie: Może zgadnę czy on/ona jest, a może nie, psując tym samym klimat danej lokacji. Wtedy MG może nałożyć np. knebla, albo udzielić pouczenia, albo usunąć z lokacji (nie wiem jakie są przepisy obecnie).

Osoba wywołana w w/w sposób, jeśli aktualnie przebywa w lokacji (a nie zamierza jej szybko opuścić) powinna (tak z grzeczności np.) się odezwać i brać udział w sesji grupowej (dlatego właśnie "Wywołanie).

Myślę, że Mapa Graficzna i Czat w każdej lokacji nad/pod mapą to nie jest kłopot.

Jednak wymaga to trochę dodatkowych rozwiązań technicznych. A mianowicie nie można pozwolić, by zaistniała taka sytuacja, burząca klimat:

Ktoś jest aktualnie obecny fabularnie w kilku lokacjach, bo ma otwartych kilka kart. Jak to zablokować? W następujący sposób (popiszę w PHP ):

Główny plik gry:

game.php:

<?php

include "config.php"; //plik zawiera dane do połączenia z bazą danych ($db) i zmienne sesyjne, jako, że muszą one być deklarowane na samym początku kodu

if($_GET['change']!=NULL) { //sprawdza, czy gracz zmienił lokację - jeśli nie, to zmienna $_GET['change'] jest pusta

$zapytanie1=$db->prepare("update users set location=? where id=?"); //zapytanie modyfikujące bazę danych
$zapytanie1->bindValue(1,$_GET['change']."php"); //bindowanie pierwszego pytajnika - nazwa pliku danej lokacji
$zapytanie1->bindValue(2,$SESSION['id']); // bindowanie drugiego pytajnika - zmienna przechowująca ID gracza
$zapytanie1->execute(); // wykonanie zapytania

//o co chodzi? czyt. dalej

}

$zapytanie2=$db->prepare("select location from users where id=?"); //pobiera z bazy danych (przykładowo podałem nazwę tabeli users) dane o lokacji gracza
$zapytanie2->bindValue(1,$_SESSION['id']); //bindujemy ostatni pytajnik w zapytaniu, wstawiając wartość zmiennej, przechowującej nasze ID
$zapytanie2->execute(); //wykonanie zapytania
$lokacja=$zapytanie2-fetch() //wyciągamy rekord z bazy

//lokacja w bazie danych (ta którą wyciągamy) powinna być nazwą pliku danej lokacji (np. dla Miasta - town.php)

include $lokacja['location']; //załączamy plik z lokacją

echo "<a href='game.php?change=town'>Miasto</a>"; //przykładowy odnośnik, kierujący gracza do miasta - zauważcie, że przekierowanie następuje przez zmienną typu $_GET, a nie przez podanie konkretnej nazwy pliku (w tym wypadku town.php) jak dotychczas

?>

A i wszystkie formularze zamiast kierować wysyłane dane do odpowiedniego pliku gry (np. town.php), powinny je kierować do głównego pliku gry (np. game.php?change=town).

Dzięki temu, gracz, jak otworzy dodatkową kartę, to i tak zmieni lokację (co ujawni się po odświeżeniu tej pierwszej karty). Ja bym to tak rozwiązał, ale rozumiem, że Balb może mieć własną koncepcję na ten problem.

Trochę utrudni to mechanikę, ale coś za coś.

A i takie rzeczy jak "Poczta", "Opcje konta" nie będą zaliczane do lokacji.

No i tworząc listę, która ma się wyświetlić każdemu graczowi, trzeba użyć warunku, którego spełnienie będzie powodowało, że dana osoba pojawi się na liście.

To chyba tyle, ale jak by mi się coś przypomniało - napiszę

Pozdrawiam i dobranoc

EDIT:

Ehh ... w/w kod jednak nie spełnia wymagań, tak mi się zdaje. Jak to pisałem to wszystko wyglądało dobrze, teraz widzę, że w działaniu nie będzie się niczym różnił od tego obecnego (no może za wyjątkiem tego, że dłużej będzie się strona ładowała). Więc, jak pomysł się wam spodoba, to niech Balb znajdzie rozwiązanie techniczne tego problemu. A i ja też będę myślał

Ostatnio edytowany przez Ehvmer (2011-10-28 18:48:32)

Offline

 

#2 2011-10-29 21:03:43

Ophelia

Mieszkaniec

Zarejestrowany: 2011-10-15
Posty: 21
Punktów :   

Re: Lokacje

Witam wszystkich. Znalazłam czas więc poudzielam się tu troszkę. Mianowicie mam pewną koncepcję odnośnie lokacji. Co prawda nie jest ona tylko mojego autorstwa - wzorowałam się na naszym forum klanowym, jeszcze z zeszłej ery kaary (jak chcecie to możemy wam podać adres. Jest tam jeszcze dużo innych pomysłów, które można wykorzystać) - ale uważam, że pomimo to jest ona warta zainteresowania. Zacznijmy od tego, że proponowałabym się skupić na jednym: albo góry, albo jeziora/rzeki/morze. Pustynie jak dla mnie odpadają . Tak więc za centralny punkt mapy obralibyśmy oczywiście miasto. W nim znajdowałyby się większe ośrodki takie jak szkoła, świątynia, gmach sądu, oczywiście domy, kopalnia, magazyn królewski, biblioteka itp. Pozostałe - mniejsze (płatnerz, zbrojmistrz, łucznik, huta, kuźnia, tartak, stajnia, farma, chaty itp.) - znajdowałyby się w wioskach, które by te miasto otaczały. Tak - wioskach. W moich zamierzeniach byłoby ich kilka. Np. jedna wioska oferowała by ci zaopatrzenie twojego ekwipunku (płatnerz, zbrojmistrz, łucznik), druga pracę (huta, kuźnia, tartak) itp. Byłyby oczywiście także ośrodki wspólne i dla miasta i dla wsi. Jednym z nich byłaby np. karczma. Jednakże obydwie bardzo by się różniły od siebie. Karczma we wsi: wchodzimy do karczmy i pierwsze, co czujemy to... wrogość! Jesteśmy na wsi. Tu każdy zna każdego, wspólnota prawie plemienna, a każdy obcy jest witany z nieufnością. Nasza hanza, to w większości przypadków awanturnicy, których chłopi obawiają się jak każdych grasantow. Pamiętaj bajarzu o tej naturalnej wrogości i solidarności mieszkańców. Jeżeli bohaterowie wszczynają burdy w mieście, mogą się szybko znaleźć w lochu miejskim. Jeżeli wszczynają burdę w wiosce, mogą się jeszcze szybciej znaleźć sześć stóp pod ziemią, a ich konie i dobytek zostaną sprawiedliwie rozdzielone...
Wyjątkiem może być przypadek, jeżeli nasi bohaterowie podążają w orszaku jakiegoś rycerza lub księżniczki (bądź co bądź władza), na pewne względy mogą też liczyć kupcy (choć czasem chłopi są w kontakcie z okolicznymi zbójami, więc uwaga!). Nieporozumieniem jest zaludnianie każdej karczmy taką samą mieszanką awanturników, co w mieście. Zazwyczaj powinni tu siedzieć okoliczni wieśniacy po dniu roboty, każdy na „swoim” miejscu. Niech gracze od razu poczują się tu obco, ignorowani. Oczywiście co za tym idzie z noclegiem będą problemy (w przeciwieństwie do miasta) Można by wprowadzić rangi fabularne takie jak : sołtys wsi, młynarz, kowal, plotkara, latawica, swatka, „baba”, znachor, parobek, okoliczny nadzorca lasów, poborca podatków (ze zbrojną świtą), były żołnierz, dziad, leśnik, banda podrostków,
miejscowa starszyzna, albo jeszcze coś innego (to tylko przykłady, nie chce wprowadzać ich wszystkich :>) ... Niektóre może nie są wdzięcznymi rangami, ale w końcu chodzi  zabawę. Starajmy się oddać "prawdziwie wiejski klimat". Bo gra według moich zamierzeń odgrywała by się głównie we wsi. Miasto byłoby prestiżem. Tyko ktoś, kto sobie zasłużył stawałby się jego mieszkańcem (co nie znaczy, że nie miałby do niego wstępu). Każdy na początku miałby prawo wyboru do jakiej wsi chciałby należeć. to chyba na razie na tyle

Głównie chodzi mi o to, żeby odejść od nudnego schenatu : Misto, po którego jednej stronie są góry, drugiej morze, trzeciej pustynie, a po czwartej las, albo Bóg wie co jeszcze. Wioski pozwoliłyby ciekawie rozwinąć klimat

W nawigacji zamiast linku "miasto" znalazł by się link np "kraina" i tam dopiero byśmy wybierali gdzie chcemy iść ^^

Oczywiście co do opisów poszczególnych wiosek oraz miasta to myślę, że ja i Ehv moglibyśmy się tym zająć, choć nie ukrywam, że przydałby nam się jeszcze ktoś do pomocy Jeśli oczywiście pomysł wam się podoba. Jeśli nie to zrozumiem

Przepraszam, że jest to trochę chaotycznie napisane, ale myślę, że dacie radę odszyfrować o co mi chodzi xd


_____________________________________________________________________________________________________________
W życiu wszystko ma swój zmierzch. Tylko noc kończy się świtem.

Dziś już wiem.

Offline

 

#3 2011-10-30 10:14:07

 Arismea

Mistrz gry

7824080
Zarejestrowany: 2011-10-22
Posty: 45
Punktów :   
ID w grze: 146

Re: Lokacje

Szczerze mówiąc, o pustyniach mówiłam z tego powodu, że są one ciekawe sesyjnie, jeśli wiecie, co mam na myśli. W każdym razie zawsze jest możliwość przeniesienia całej rozgrywki nie pomiędzy domy (miasto) czy chaty i pola (wioski), lecz gdzieś, gdzie nic nie jest wiadome (bo pustynia, oczywiście, nie musi być piaszczysta - są też pustynie lodowe czy kamieniste, które stwarzają kolejne możliwości). Rzeki nie potrzebują opisu, wystarczy, że będą na mapie i jakoś się będą nazywały (no, bo niestety, nie widzę możliwości, żeby w całej krainie nie znajdowała się choć jedna rzeka... Inaczej wszyscy mieszkańcy narzekaliby na pragnienie i nie mogli się ani umyć, ani nic wyprać, ani nawet zupy sobie zrobić, ale to oczywiste). W sensie - przez środek krainy biegnie sobie rzeka X, do której wpadają mniejsze, nawet może nienazwane, każdy by je sobie nazwał, jak chce (np. wśród chłopów nazywana jest ta rzeczka Strużką, zaś wśród przejezdnych Srebrzystą Wodą itd.). Ale rozumiem, co masz na myśli - odejście od głównego schematu i nadanie ciekawszych smaczków krainie. Jest to ciekawy pomysł, mimo to uważam, że zupełne zerwanie z "tradycją" jest bezsensowne z jednego powodu - świat, każdy świat, składa się z pewnych elementów. Śródziemie Tolkiena było wzorowane na prawdziwym świecie, więc od tego nie da się odejść. Zostawmy chociaż tę wodę z powodów całkowicie praktycznych.

Offline

 

#4 2011-10-30 11:29:21

Ophelia

Mieszkaniec

Zarejestrowany: 2011-10-15
Posty: 21
Punktów :   

Re: Lokacje

Ari, nie zrozum mnie źle... nie chciałam krytykować Twojego pomysłu. Po prostu wydaję mi się, że gdybyśmy udostępnili pustynie dla wszystkich to 90% sesji odbywałoby się właśnie na niej. Tak jak sesje nad jeziorami w starej kaarze. Po pewnym czasie wszyscy mieli ich dosyć. A po co to wszystko skoro można napisać ciekawe sesje na miejscu - we wsi, albo w mieście (np. chłop z wioski x przyjeżdża do wioski y gdzie są inne obyczaje, poglądy. Wszyscy na niego nieufnie patrzą, a on się próbuje odnaleźć w "nowym świecie", albo jak przyjeżdża do miata. Może być też tak, że jakiś ceniący się mieszczan wybierze się do wsi itp. Możliwości jest wiele jak i wiele będzie wsi, z których każda czymś innym będzie się zajmowała. Jednak masz racje - sesje na pustyni są ciekawe dlatego można by ją było umieścić w jakiś sporej odległości od miasta i wsi (aby nie każdy mógł na niej sesje prowadzić) i prowadzić tam sesje grupowe Co do rzeki to myślałam, że to jest oczywiste. Tak samo jak z lasami. One byłyby i w górach, i na terenach podmokłych. Bardziej jednak chodziło mi o to, żeby nie mieszać gór z terenami podmokłymi (morza, jeziora) bo jedne od drugich strasznie się różnią (np. na terenach podmokłych ludzie będą mieć doskonały dostęp do wody, a w górach, żeby dostać się do rzeki musieli by przejść kawałek natonmast wodę do użytku dziennego dostarczały by im studnie. Różniłyby się także budowy domów - na terenach podmokłych były by one stawiane na palach, a w górach jeszcze na czymś innym itp. - i wiele innych rzeczy.) Oczywiście kiedyś, gdy gra będzie dobrze rowinięta na jednym z tych terenów to będzie można ją rozbudować i dodać drugi Nie trzeba przecież od razu robić mapy całej krainy. Wystarczy na razie zrobić mapkę terenów zamieszkałych i ich okolic (tych bliższych jak i odleglejszych - np. właśnie tej pustyni) Mam nadzieje, że rozumiesz o co mi chodzi. Jednak to jest tylko moja koncepcja, nie musicie się na nią zgadzać. Możemy po prostu się trzymać schematów. Zrobimy tak jak będziecie uważali.

Ostatnio edytowany przez Ophelia (2011-10-30 11:34:16)


_____________________________________________________________________________________________________________
W życiu wszystko ma swój zmierzch. Tylko noc kończy się świtem.

Dziś już wiem.

Offline

 

#5 2011-10-30 11:54:09

 Arismea

Mistrz gry

7824080
Zarejestrowany: 2011-10-22
Posty: 45
Punktów :   
ID w grze: 146

Re: Lokacje

Nawet nie odebrałam tego w ten sposób, tak że w porządku Po prostu wyraziłam swoje zdanie.
Co zaś do samego "mieszania", jak to nazwałaś... Po prostu podałam kilka możliwości w jednym punkcie, w sensie "do wyboru" Czyli nie musi być bagien na rzecz gór, które się będą gdzieś znajdowały. A jeśli idzie o pustynię - właśnie o sesje grupowe mi chodziło. Rozumiem Twoje zatroskanie o sesje indywidualne. Masz rację. Jezioro vol.2 byłoby nie do zniesienia Ale jednak powiedzmy bitwę łatwiej przeprowadzić na pustyni, niż wśród pętających się pod nogami wieśniaków (bez urazy xD).

Offline

 

#6 2011-10-30 16:41:55

Ehvmer

Mieszkaniec

Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 34
Punktów :   

Re: Lokacje

A tutaj macie taki system gospodarczy, który można by było dostosować do pomysłu Oph:
http://www.kardorf.pun.pl/viewtopic.php?pid=192#p192

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.086 seconds, 9 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.mysterycabal.pun.pl www.sasuke1.pun.pl www.motoszkocja.pun.pl www.radiointernetowe.pun.pl www.wskfit.pun.pl