Kardorf

Forum gry Kardorf


#1 2011-10-30 17:40:03

Ehvmer

Mieszkaniec

Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 34
Punktów :   

System Gospodarczy

To ponownie mój pomysł

Załóżmy na chwilę, że pomysł tej, no ... jak jej jest ... Ophelii przejdzie (z tymi wioskami), a przejść powinien.

Opisując swój pomysł posłużę przykładem Miasta i Wiosek położonych nad morzem ( morze jest fajne xD). Będzie tutaj dość duża ingerencja w mechanikę, ale wszystko robię dla klimatycznej strony gry, gdyż uważam, że mechanika powinna fabułę odzwierciedlać xD

Na razie przyjrzyjmy się rangom (tym podstawowym):

1. Chłop - mieszkaniec wsi
2. Mieszczanin - mieszkaniec miasta
3. Szlachcic - mieszkaniec miasta, u władzy, że tak powiem

Wprowadzamy dość specyficzne warunki gospodarcze:

1. Brak Kopalń (żaden gracz nie może założyć kopalni), gdyż w pobliżu morza nie ma złóż surowców, które dostępne są z reguły w górach
2. Brak Strażnic, gdyż zamek, w takich warunkach może być tylko jeden (znaczy dość "skurwielski" klimat) (gracz nie może mieć Strażnicy)

Zrezygnowałem w swoim pomyśle z tych "udogodnień", gdyż mechanicznie "każdy sobie rzepkę skrobie", ulepszając swe kopalnie i strażnice i grube miliony z nich czerpiąc, a tak być nie powinno - osobiście tak uważam.

W mieście mamy port, do którego dostępu nie mają chłopi (tak jakoś xD). W porcie cumują statki handlowe z różnych dalekich krajów i tam można się zaopatrzyć w takie rzeczy jak ruda miedzi, czy żelaza.

Mieszczanin, który głównie zajmuje się handlem i rzemiosłem, kupuje na statku rudę, którą następnie sprzedaje chłopom, zarabiając na tym. Chłopi, którzy mają własne warsztaty (np. hutnicze) wytwarzają miecze, zbroje i sprzedają na targu (albo gdzieś) i na tym zarabiają. Teraz zadaniem mieszczan jest kupowanie tych towarów przed szlachcicami i sprzedawanie im ich (oczywiście drożej). Chłopi (podobnie jak wszyscy inni) mogą sprzątać miasto wprowadzając w obieg więcej gotówki. Szlachcice mogę brać udział w turniejach, by wygrywać kasę, ale do tego muszą mieć sprzęt, który muszą kupić.

Można też założyć, że statki przybyły z krajów, w których drewno jest tak rzadkie jak ruda. Wtedy chłopi będą rąbać drewno w pobliskim lasku i albo robić z niego łuki, albo sprzedawać kupcom, ci natomiast sprzedadzą innym chłopom, albo na statku, zarabiając na tym.

Chłopi produkują także żywność i zioła, które dostarczają do miasta (oczywiście z żywności sami korzystają też). Żywność posłuży tak jak w poprzednich Erach, do przyrządzania jedzenia (odzysk energii), a zioła do produkcji mikstur.

Mieszczanie i Szlachcice mogą także:
- Wyruszyć statkiem (rybackim, odkrywczym albo wojennym - w zależności od typu statku wyprawa przyniesie różne korzyści: rybacki, dostarczy rybek; odkrywczy może odkryć wyspę, ląd i pozyskać z niego surowce za darmo, np. rudę; wojenny - może zniszczyć statki piratów czające się w pobliżu portu i na pełnym morzu, powodując, że wyprawa będzie bezpieczniejsza)
- Założyć własny warsztat (np. kuźnię zatrudniającą kilku chłopów, produkującą wysokiej jakości broń, której żaden kowal sam nie wyprodukował)

(Miasto spełnia głównie funkcje przemysłowe lub handlowo-usługowe)

Szlachcic może być właścicielem jakiejś wioski, wtedy wioska jest opodatkowana (podatek idzie do kieszeni właściciela).

Tak więc np.:

- Podatek za przekazywanie złota innemu mieszkańcowi: 5% od przekazanej sumy (w przypadku szlachty i mieszczan: podatek idzie do skarbca królewskiego lub kieszeni króla)
- Podatek za przyjmowanie danej sumy 5% od otrzymanej sumy (po odliczeniu podatku za przekazanie) (w przypadku szlachty i mieszczan: podatek idzie do skarbca królewskiego lub kieszeni króla)
- Podatek za sprzedasz danych towarów: 2% od uzyskanej sumy (w przypadku szlachty i mieszczan: podatek idzie do skarbca królewskiego lub kieszeni króla)

Król za zasługi fabularne także może przyznać złoto danemu graczowi (ze skarbca królewskiego).

Do tego dochodzą trudności gospodarcze, takie jak:
- Bandy złodziei, które mogą zachwiać znacząco gospodarką, okradając np. jakiegoś zamożnego kupca
- Zmienne ceny na statku
- Zachłanność niektórych kupców, którzy nie sprzedając rudy, kupując tylko broń od chłopów, powodują, że chłopi nie mają materiału
- Niezadowoleni chłopi, z powodu małych zarobków i wysokich podatków może odciąć dostawy broni, nie kupować rudy, nie dostarczając drewna łuków, żywności itd. i żyjąc tylko ze sprzątania miasta/wioski - całkowity paraliż gospodarczy
- Statek został napadnięty przez piratów lub miał katastrofę (zatonął) lub nie dopłynął - brak podstawowych surowców gospodarczych

Trochę skomplikowany system, jednak daje dość duże możliwości fabularne. Co kilka miesięcy/tygodni będzie się pojawiał kryzys gospodarczy, będący fabularnym wydarzeniem numer jeden. Czasem król może zablokować dostęp do portu, czasem statek może nie dopłynąć.

Chodzi mi o to, że w takim układzie mechaniczna gra będzie się bardzo odbijała w grze fabularnej krainy, co jest czymś wyróżniającym naszego Kardorfa. Co wy o tym myślicie?

---
Link do tematu Oph z wioskami: http://kardorf.pun.pl/viewtopic.php?id=16

Offline

 

#2 2011-10-30 18:35:52

 Arismea

Mistrz gry

7824080
Zarejestrowany: 2011-10-22
Posty: 45
Punktów :   
ID w grze: 146

Re: System Gospodarczy

Łał, aleś tego naprodukował xD
No, no... całkiem fajnie Widać, że się napracowałeś. Troszkę utrudnia to rozgrywkę zwykłemu mechanicznemu graczowi, ale sądzę, że jest to pociągające swoim nowatorstwem. Jeśli ktoś lubi wyzwania, pewno się skusi. Ale problem polega na jednej rzeczy. Cóż, nie da się ukryć, że jeśli będzie dostępna opcja klany, będą chciały powstać klany stricte fabularne (bo tak, zawsze powstawały). Z całą pewnością, żeby klan powstał, trzeba będzie sporo kasy, no a gracze fabularni nie sądzę, żeby mieli ochotę tyle biegać za złotem (nie łudźmy się, to straszna bieganina). Będą mieli inne rzeczy na głowie, jak choćby rozwój klimatyczny krainy.
Druga rzecz - skąd wiadomo, kto jest chłopem, kto mieszczaninem, kto szlachcicem? Mam rozumieć, że szlachectwo będzie nadawane (najpewniej przez króla), ale co z tymi dwiema pozostałymi klasami? Można będzie wybrać na początku czy jak? Losowo? Bo to chyba niezbyt ciekawe... Wyobraź sobie, że rejestrujesz się i z góry przydzielają Ci "chłopa", mimo iż bardziej by Ci odpowiadał mieszczanin czy na odwrót. Jak to chcesz rozwiązać?

Offline

 

#3 2011-10-30 20:26:27

Ophelia

Mieszkaniec

Zarejestrowany: 2011-10-15
Posty: 21
Punktów :   

Re: System Gospodarczy

Może ja wyjaśnię co z rangami. Ponieważ pomysł jest że tak powiem nasz wspólny A więc zamierzamy by na samym początku każdy dostawał rangę chłopa i jak już wcześniej wspomniałam, będzie on posiadał wybór do jakiej wsi chce należeć. Jak się czymś zasłuży to dostanie rangę mieszczanina. Będzie ich zancznie mniej niż chłopów... Planujemy ok 200-300 na 3000 graczy ;p Zaś rangę szlachcica będzie przyznawał król na podobnych zasadach jak w starej kaarze i będzie ona rzadkością. Powiedzmy 20-30 na 300 graczy. Czy coś w tym stylu


_____________________________________________________________________________________________________________
W życiu wszystko ma swój zmierzch. Tylko noc kończy się świtem.

Dziś już wiem.

Offline

 

#4 2011-10-30 20:40:13

 Arismea

Mistrz gry

7824080
Zarejestrowany: 2011-10-22
Posty: 45
Punktów :   
ID w grze: 146

Re: System Gospodarczy

Aha. To teraz kolejne pytanie (zamęczę Was xD) - jeśli więcej chłopów się wykaże? I czyny tych, co wykazali się później, będą znaczniejsze? Co z tym fantem począć? Bo może wyjść na to, że będzie 10 chłopów i 5000 mieszczan (dobra, przesadzam, ale powiedzmy), a przecież niedopuszczanie tych, którzy zasłużyli, do rangi mieszczan będzie po prostu niesprawiedliwe i odstręczy graczy.

Offline

 

#5 2011-10-30 20:53:53

 Laurence

Mistrz gry

7529795
Zarejestrowany: 2011-10-10
Posty: 39
Punktów :   
ID w grze: 31
Nick w grze: Laurence

Re: System Gospodarczy

Mi osobiście ten system jakoś nie podchodzi... Moim zdaniem zaburza on całkowicie pochodzenie naszej postaci. Nie ważne czy najeźdźcy w przeszłości zabili graczowi rodzinę, czy też nasz bohater przeprawiał się przez góry i zabijał smoki i tak kończymy na marnej wsi jako chłop i musimy zasuwać na polu żeby władca dał nam wejściówkę do miasta Te kupowanie mieszczanin od chłopa, chłop od mieszczanina i gdzieś tam jeszcze wkrada się szlachcic, jak dla mnie mija się z celem, kiedy w magazynie królewskim możemy sprzedać i kupić wszystkie surowce, a jak nam to nie dopowiada to mamy rynek. Moim skromnym zdaniem nie powinniśmy na siłę wszystkiego komplikować, ale ja tu tylko sprzątam


______________________________________________________________________________________

...Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść...
...Niepokonanym...

Offline

 

#6 2011-10-30 20:54:50

Ophelia

Mieszkaniec

Zarejestrowany: 2011-10-15
Posty: 21
Punktów :   

Re: System Gospodarczy

Yyy? No dobra. Tego nie wzieliśmy pod uwagę. Można by wtedy zacząć rozbudowę naszej krainy i stworzyć więcej miast, albo coś w tym stylu xdd W każdym bądź razie nie wierzę w takie cuda. Najlepszym przykładem jest to forum o którym wiedzą wszyscy zarejestrowani gracze (154), a udziela się tylko 10-15 osób. Od razu widać komu zależy


_____________________________________________________________________________________________________________
W życiu wszystko ma swój zmierzch. Tylko noc kończy się świtem.

Dziś już wiem.

Offline

 

#7 2011-10-30 20:57:04

 Arismea

Mistrz gry

7824080
Zarejestrowany: 2011-10-22
Posty: 45
Punktów :   
ID w grze: 146

Re: System Gospodarczy

No w sumie racja.
Co więcej, Laurence też ma rację o.O Przecież możemy stworzyć historię postaci, która wywodzi się z wyższych kręgów, a kończy jako chłop. Ale mnie się wydaje, że ta ranga nie ma wpływu na klimat, tylko na mechanikę gry, dobrze myślę? To, że masz rangę "chłop", nie znaczy, że musisz zapylać na polu, tylko masz mniejsze możliwości mechaniczne. Przynajmniej tak to rozumiem.

Offline

 

#8 2011-10-30 21:04:36

 Laurence

Mistrz gry

7529795
Zarejestrowany: 2011-10-10
Posty: 39
Punktów :   
ID w grze: 31
Nick w grze: Laurence

Re: System Gospodarczy

A nie mieliśmy przypadkiem dążyć do uzupełniania fabuły i mechaniki. Ja sobie nie wyobrażam mechanicznego bycia chłopem, a grania fabularnie jako właściciel ziemski. A system gospodarczy - wyżej opisany - jest ciut zbyt skomplikowany jak dla przeciętnego gracza i MOIM zdaniem zatacza błędne koło

Tylko nie myślcie, ze ja tu "Hejtuje" wszystko.


______________________________________________________________________________________

...Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść...
...Niepokonanym...

Offline

 

#9 2011-10-31 14:09:29

Ehvmer

Mieszkaniec

Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 34
Punktów :   

Re: System Gospodarczy

Osobiście uważam, że przybysz to przybysz, choć w innym królestwie (krainie) był kiedyś władcą (np.) tutaj w naszej krainie (Kardorf) nie ma żadnych praw. Ranga chłop będzie (w tym pomyśle) rangą i fabularną i mechaniczną, jednak jeśli chcecie, to zamiast "Chłop" może być "Mieszkaniec Wsi" (a to spora różnica ). Przecież robienie z siebie takiego władcę-nie władcę, szlachcica bez nadanego tytułu to takie okropne naginanie faktów. I teraz jeśli mogę tak napisać, w pewnej grze typu vallheru (nie napiszę w jakiej), że avatary, opisy świadczące o tym, że mieszkaniec posiada wyższą rangę niż w rzeczywistości ma (mechanicznie) są niedozwolone i można trafić za takie coś do lochów. Uważam, że tak powinno być też w naszym Kardodfie, albo przynajmniej pochodzenie nie powinno mieć wpływu na grę (chłop to chłop, nie ważne, że kiedyś był szlachcicem). Takie moje zdanie, karczma wiejska to ma być burdel, a nie jakiś salon w domu szlachcica!

Ari, co do klanów fabularnych - król będzie mógł dać złoto za dobrą grę fabularną i uzupełnianie klimatu krainy. Więc wystarczy dobrze grać fabularnie, żeby na klan zapracować.

A jeśli chodzi o wyobrażenia, to ja sobie nie wyobrażam bycia złodziejem, a mechanicznie posiadania wielkiej strażnicy (co mnie całkowicie wyłącza z gry mechanicznej, prawie). Sory, ale takie jest moje zdanie i dalej swój pomysł popieram Peace nad love!

Offline

 

#10 2011-10-31 21:08:23

 Arismea

Mistrz gry

7824080
Zarejestrowany: 2011-10-22
Posty: 45
Punktów :   
ID w grze: 146

Re: System Gospodarczy

Trochę masz racji. Ale zauważ, iż nie trzeba być szlachcicem, żeby znaleźć się ponad "chłopem". Można być np. dzieckiem bogatego kupca i co? Moja Ari jest córką jednego W tym momencie stanie się nagle chłopem jest dosyć dziwaczne. Mała możliwość, żeby tatuś nie dał pieniążków na podróż, prawda? Bardziej leży mi "mieszkaniec wsi", bo to nie wyklucza niczego. Można być w tym momencie każdym, od bezdomnego i bezrobotnego po bogatego niemal-mieszczucha Oczywiście, nie można dopuścić do tego, żeby co druga osoba uchodziła za potomka szlacheckiego rodu, bo to jest nie do przyjęcia, z samej zasady. Ale, jak napisałam, nie trzeba być szlachcicem, żeby uważać się za wyżej postawionego od chłopa.
Dziękuję za odpowiedź na pytanie

Offline

 

#11 2011-10-31 21:23:11

Ophelia

Mieszkaniec

Zarejestrowany: 2011-10-15
Posty: 21
Punktów :   

Re: System Gospodarczy

Ehh. Ehva nie będzie przez bliżej nieokreślony czas więc chyba się nie obrazi jak mu jednego posta tu napiszę. Tak więc gdyby zamienić "chłopa" na "mieszkańca wsi" to byłoby dobrze.? Zgodziłąbyś się, aby ten pomysł zrealizować, czy masz jeszcze inne zastrzeżenia.? Dobrze by było jakbyście napisali WSZYSTKO co wam nie pasuje bo wtedy będzie można dokonać jakichś poprawek, a nie zaczynać myśleć nad wszystkim od nowa


_____________________________________________________________________________________________________________
W życiu wszystko ma swój zmierzch. Tylko noc kończy się świtem.

Dziś już wiem.

Offline

 

#12 2011-10-31 21:32:46

 Arismea

Mistrz gry

7824080
Zarejestrowany: 2011-10-22
Posty: 45
Punktów :   
ID w grze: 146

Re: System Gospodarczy

W sumie fakt, iż na początku jest się "mieszkańcem wsi" nie jest dla mnie większym problemem i chyba nie mam innych zastrzeżeń, no bo niby jakie? Sam pomysł jest fajny, bardzo mi się podoba, ale też co ja tu gadam? Ja się produkuję, a niewiele z tego macie, bo wiecie tylko to, co ja myślę. A w grze nie jesteśmy tylko we troje czy czworo, jak to się wydaje po postach tutaj...

Offline

 

#13 2011-10-31 21:38:13

Ophelia

Mieszkaniec

Zarejestrowany: 2011-10-15
Posty: 21
Punktów :   

Re: System Gospodarczy

Jednak twoje zdanie też ma znaczenie. Tak samo jak zdanie Laura i każdego co się tutaj udziela, więc gdy nam powie co mu się dokładnie nie podoba i jak by on to zmienił to my nie mamy nic przeciwko A ci co się nie udzielają to że tak powiem "ich problem". Oczywiścienie chodzi mi tutaj o tych, co się nie udzielają bo nie mogą w chwili obecnej, a o tych, którym się najzwyczajniej w świecie "nie chce" i nawet konta na forum nie zrobili


_____________________________________________________________________________________________________________
W życiu wszystko ma swój zmierzch. Tylko noc kończy się świtem.

Dziś już wiem.

Offline

 

#14 2011-11-01 19:13:02

Ramdir

Kapitan straży

Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 17
Punktów :   
ID w grze: 79
Nick w grze: Ramdir

Re: System Gospodarczy

Ja tam raczej nie mam zastrzeżeń, choć muszę przyznać, że nie jestem do końca przekonany. Za bardzo chcecie zamotać tę krainę. Chcemy mieć chaos, dezinformację, mętlik mechaniczny, ale jak w tym wszystkim odnajdzie się szaraczek, który po prostu chce grać? Wszystko zależałoby od wykonania, ale jeżeli takie pomysły miałyby istnieć, to z kolei trzeba zająć się jakimś działem pomocy dla ludzi mniej zorientowanych. Jak dla mnie i tak pomysł do szuflady, na później, do obgadania i przetrawienia na jakąś przystępną formę.

Offline

 

#15 2011-11-01 21:44:46

 Laurence

Mistrz gry

7529795
Zarejestrowany: 2011-10-10
Posty: 39
Punktów :   
ID w grze: 31
Nick w grze: Laurence

Re: System Gospodarczy

No Ramdir uchwycił wszystko to, o co mi chodzi. Pomysł nie jest zły, ale musiałoby nad nim posiedzieć kilka osób i go dopracować. Póki co, zajmijmy się może mniej pogmatwanymi pomysłami


______________________________________________________________________________________

...Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść...
...Niepokonanym...

Offline

 

#16 2011-11-01 22:19:46

Ophelia

Mieszkaniec

Zarejestrowany: 2011-10-15
Posty: 21
Punktów :   

Re: System Gospodarczy

Rozumiem, że możecie bać się zmian. Jest to rzecz ludzka w  końcu. Ale przecie ten pomysł nie jest w ogóle skomplikowany! I prawie nie różni się od tej kaary, którą znamy. Wszystko będzie tak samo, tylko wywali się strażnice i magazyn królewski, a zamiast kopalni i rynku zrobi się port. Dokładnie te same surowce (miedź, cynk, cyna, żelazo itp.) co można było wydobyć z kopalni na tej samej zasadzie można będzie wydobyć z portu. Tylko nazwa zmieniona... To, że tam statki przyływają i te inne pierdoły co on tam napisał to tylko takie logiczne wytłumaczenie jak się te surowce znalazły w porcie.  I tak samo jak w ryku potem będzie można to sprzedawać... - niższej klasie, za drożej oczywiście. Prawa żądzące w naszym świecie, myślę, że nikomu nie obce - kupujesz taniej, sprzedajesz drożej. W praktyce to naprawde nie będzie trudne i będzie się w tym można łatwo połapać. Myślę, że zorientowanie się o co chodzi w tym "systemie gospodarczym" nie zajmie dużo więcej czasu niż połapanie się w tym, że można wydobywać coś z kopalni a następnie sprzedaważ w magazynie królewskim... Bo z tym też problemy mieli i musiałam to tłumaczyć przynajmniej 2 osobom Mam wrażenie, że wy tylko pozornie chcecie coś zmienić a tak naprawdę najbardziej wolelibyście zostawić to wszystko tak jak jest. Tylko, że nikt z was się nie chce do tego przyznać. W końcu nie róbmy z graczy idiotów. Skoro my to potrafimy zrozumieć to trzeba założyć, że przeciętny gracz też. xd No ale skoro wolicie się tak łątwo poddać i stworzyć coś przeciętnego. Wasz wybór, ja tam się dostosuję Mam jeszcze tylko pytaie? Wypowiadacie się tylko do systemu gospodarczego, czy do lokacji i rang również? Bo w końcu można by było dać te nowe lokacje i rangi do starego systemu i także by było dobrze.. To tyle jeśli chodzi o mnie Ehv neta nie ma więc nie skomentuje tego xd Przepraszam za będy (jak jakieś są) ale piszę lewą ręką


_____________________________________________________________________________________________________________
W życiu wszystko ma swój zmierzch. Tylko noc kończy się świtem.

Dziś już wiem.

Offline

 

#17 2011-11-01 22:47:03

 Arismea

Mistrz gry

7824080
Zarejestrowany: 2011-10-22
Posty: 45
Punktów :   
ID w grze: 146

Re: System Gospodarczy

Mnie tam pasują takie zmiany. Jak napisałaś, wcale nie są aż tak duże w stosunku do tego, co było, a jednak już jest coś innego, czymś się wyróżniamy.

Offline

 

#18 2011-11-02 07:36:58

Ramdir

Kapitan straży

Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 17
Punktów :   
ID w grze: 79
Nick w grze: Ramdir

Re: System Gospodarczy

Popieram wszystko, co dobre. Nie twierdzę, że koncepcja jest zła, wręcz przeciwnie. Zagubienie gracza jest rzeczą oczywistą. Przychodząc do jakiejkolwiek nowej gry każdy czuje się nieco zagubiony. W sumie nawet nie o to chodzi, bo to kwestia przyzwyczajenia, ale należy pamiętać, że łatwo jest pisać, trudniej wykonać. Balb przyjdzie, przeczyta to wszystko - albo i nie wszystko - złapie się za głowę i powie ja nie robię. Dlatego jest to plan na ewentualną, bliżej nieokreśloną przyszłość. Ta kraina nie należy do nas, ostateczne decyzje podejmują admini i o tym trzeba pamiętać. Pozostają również kwestie możliwości. Gdyby to wyobraźnia była jedyną granicą, zapewne popierałbym każdy sensowny projekt, ale trzeba mieć na uwadze, że z pewnych rzeczy należy zrezygnować, aby móc wprowadzić coś innego, może bardziej praktycznego.

Offline

 

#19 2011-11-02 14:28:07

 Laurence

Mistrz gry

7529795
Zarejestrowany: 2011-10-10
Posty: 39
Punktów :   
ID w grze: 31
Nick w grze: Laurence

Re: System Gospodarczy

Ophelio... Nikt tu się zmian nie boi. Wystarczy zobaczyć pozostałe wątki i posty na tym forum. Ja osobiście nie chcę tu niczego skreślać i nigdy nie wyraziłem stanowczej dezaprobaty wobec tego pomysłu. Co najwyżej nie jestem do niego do końca przekonany (NA TĄ CHWILĘ). Zauważ, że ten system gospodarczy wiąże się jeszcze z drugim tematem, który mówi o wioskach i tych innych sprawach. Wbrew temu co - zapewne - sądzisz to jest wielka zmiana i nie wystarczy tylko pozmieniać nazwy. To jest całkiem duża kupa roboty. Ta inicjatywa moim zdaniem jest ciekawa i inna niż wszystkie, a o to nam chodzi przecież. Nie jestem tylko pewien, czy to wszystko np nie zaburza jakiejś ogólnej koncepcji Balb'a na tą grę. Chcąc nie chcąc, to on jest tu szefem i to on tą grę ma zamiar tworzyć. Z naszej (mojej i Balb'a) rozmowy, która odbyła się w czasie, którego nie mogę do końca sprecyzować wynikło to, że ma on wiele pomysłów, co do rozwoju kardorfa. Nasze wcześniejsze projekty typu: tytuły fabularne, pokoje do sesji, sesje grupowe itp to zmiany, które nie wymagają destrukcji konkretnego planu Balb'a, którego z reszta nie znamy. Tutaj mamy do czynienia z czyś sporego kalibru, wiec ja proponuje poczekać aż będziemy mieli wszystkie podstawy i przede wszystkim możliwości. Potem zabierzemy się za rozbudowywanie wszystkiego Wybaczcie chaotyczność, ale spieszyłem się ze zbieraniem myśli ^^


______________________________________________________________________________________

...Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść...
...Niepokonanym...

Offline

 

#20 2011-11-02 16:23:16

 Arismea

Mistrz gry

7824080
Zarejestrowany: 2011-10-22
Posty: 45
Punktów :   
ID w grze: 146

Re: System Gospodarczy

W obawie przed zwolnieniem zmuszona jestem zgodzić się w jednej przynajmniej kwestii z przedmówcami. Niestety, to racja, że temat ten wiąże się jeszcze z akceptacją sprawy wiosek itd., która niekoniecznie musi być przyjęta przez adminów. Problem w tym, że póki Balba nie ma, niewiele możemy zrobić, nie łudźmy się. Nawet nie idzie tu o tę konkretną sprawę, tylko o ogół. Możemy proponować zmiany, a one niekoniecznie zostaną zaakceptowane, co więcej, im więcej pomysłów tu wrzucimy, tym bardziej możemy się obawiać słów typu: "Nie tak prędko" czy "Zrobimy to później". Rozumiem, że admini dużo mają roboty, ale niestety, póki coś w grze nie zacznie się dziać, nie możemy ruszyć z dalszymi pomysłami tutaj na forum

Offline

 

#21 2011-11-02 17:22:09

Emciu

Mistrz gry

Zarejestrowany: 2011-10-10
Posty: 22
Punktów :   

Re: System Gospodarczy

Czytam i czytam te Wasze posty... I się zastanawiam, czy jest to konieczne? System gospodarczy jest ciekawą opcją, miałem z tym styczność w poprzedniej grze, przy której pracowałem. I przez to nie została ona wydana. Gracze w becie stwierdzili, że nie będą odgrywali narzuconych ról w grze, która ma rozwijać wyobraźnię. W dodatku w całym tym systemie awaria jednego, najmniejszego elementu sypie cały system. Uzależniać istnienie systemu od graczy, którzy aby go utrzymać będą musieli targać dzień w dzień dupę do portu po rudę. Ja bym się na to nie pisał.
Sposób prosty i przejrzysty?
Dajemy królowi peeeeełną kontrolę nad rynkiem. Może zamknąć sklep, podnieść ceny rynkowe (w tym wypadku narzucimy ceny minimalne na bryłki, żeby pozbyć się leserów próbujących ominąć podatek), czy zakazać sprzedania danego artykułu. Jak giełda. Wbijasz na rynek, a tam mithrill po 300sz/sztuka. Dlaczego? Bo gobliny zajęły kopalnie, zginęło trochę krasnoludów, to kompania podniosła ceny. Ratunek? Zebrać ekipę i sprać gobliny. Fabularnie, w sesji. Naturalnie


------------------------------------------------------------------------------
Wybaczcie mi, pisząc, że coś jest GŁUPIE nie mam zamiaru obrażać Waszego pomysłu i ubliżać Waszemu intelektowi.
Po prostu pomysł nie trafia do mojego mózgu, lub trafia i wywołuje odruchy wymiotne.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.naruto0game.pun.pl www.feralheartforum.pun.pl www.harakiri.pun.pl www.twc.pun.pl www.server-wymiataczy.pun.pl