Kardorf

Forum gry Kardorf


#1 2011-10-26 15:56:05

Emciu

Mistrz gry

Zarejestrowany: 2011-10-10
Posty: 22
Punktów :   

O NPCach trochę.

Witam.
Oto obiecany temat, w którym mam nadzieję, uda nam się ustalić coś, czego nie ma w innym vall.
Zacznijmy może od słownictwa, nie każdy grywa w RPGi komputerowe i papierowe. NPC to inaczej Non-Playable Charakter, czyli postać w świecie gry prowadzona przez SI bądź skrypt. W papierowym RPGu takie postaci określa się mianem BNów, czyli Bohaterów Niezależnych, odgrywanych przez Mistrza Gry.
I tu konfrontujemy te dwie postawy w Kardorfie.
Bo w tym przypadku postać będzie prowadzona trochę przez skrypt, trochę przez MG. Ale o tym potem.
Umiejscowienie
To była zagwozdka. Gdzie by takich NPCów upchnąć, żeby trzeba się trochę namęczyć, by ich znaleźć. W końcu nie walniemy wielkiego buttona z napisem "Bohaterowie Niezależni". Plan mój jest taki:
NPCe poruszają się po mieście, wiosce, miejscach lokalnych, nie przenoszą się między lokacjami. To dla uproszczenia, na obecną chwilę. Bo zaraz namieszam jeszcze bardziej.
Jak gracz miałby widzieć, jakiego NPCa ma do dyspozycji w danej lokacji? Dodać jeszcze jedną tabelkę pod całością:"Po lokacji kręcą się: X, Y, Z" Z czego X Y Z byłyby linkami do unikalnej rozmowy (żeby uciąć łapki oszustom, którzy będą wpisywać kardorf.pl/X.php i przekieruje ich do rozmowy), w której będą mogli pogadać z danym NPCem.
Proste prawda?
Dorzućmy do tego to... Że NPC zmienia swoje miejsce w ciągu dnia. Kupca X można wczesnym rankiem dorwać w karczmie, do południa siedzi on na rynku przy swoim straganie, a wieczorem przemyka chyłkiem na farmę, żeby popatrzeć na pomidory. Naturalnie, w nocy już go nie ma, bo wraca do domu, gdzie zasypia snem sprawiedliwego człowieka. Myślę, że dałoby się coś takiego rozwiązać.

Liczba
BNów na pewno nie będzie więcej niż 30. I to 30 to już taka wysoko postawiona granica. Do każdego z nich trzeba by przygotować paręnaście standardowych treści, do tego dodając aktualizacje w postaci treści bieżących. A MG też człowiek, ma inne obowiązki niż pisanie do gry.

Interakcja
No to trzeba by było jeszcze coś dodać do tych fajnych maskotek, żeby nie znudziły się graczowi po tygodniu, a rozmowa z nimi miała sens. Co to może być? PDki za rozmowę? Wykonywanie questów dla nich? Tu nie chcę naginać zasad, kazać komuś przepisywać kodu. Zobaczymy, co się z tym zrobi, no chyba, że Wy macie pomysł.

Plusy
- Świat zaczyna żyć.
- Unikalny ficzer.
- Dużo zabawy, jeśli znajdziemy zastosowanie BNów, prócz opowiadania historii świata.

Minusy
- Od cholery roboty dla Mistrzów
- Od cholery roboty dla Programisty.
- Chwilowo nie wiemy, czy się opłaca.


------------------------------------------------------------------------------
Wybaczcie mi, pisząc, że coś jest GŁUPIE nie mam zamiaru obrażać Waszego pomysłu i ubliżać Waszemu intelektowi.
Po prostu pomysł nie trafia do mojego mózgu, lub trafia i wywołuje odruchy wymiotne.

Offline

 

#2 2011-10-26 18:18:11

 Arismea

Mistrz gry

7824080
Zarejestrowany: 2011-10-22
Posty: 45
Punktów :   
ID w grze: 146

Re: O NPCach trochę.

Niestety, minusy są realne. W sumie ogólnie pomysł jest całkiem fajny, prawda? Ale zastanawiam się, czy nie lepiej by zostawić to na później, kiedy te prostsze i bardziej potrzebne pomysły zostaną zrealizowane. Szkoda, bo plusów jest sporo i są one fajne, tylko że - no właśnie. Nie wiadomo jeszcze, czy to się opłaca.

Offline

 

#3 2011-10-26 20:42:49

Ehvmer

Mieszkaniec

Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 34
Punktów :   

Re: O NPCach trochę.

Emciu napisał:

Dodać jeszcze jedną tabelkę pod całością:"Po lokacji kręcą się: X, Y, Z" Z czego X Y Z byłyby linkami do unikalnej rozmowy (żeby uciąć łapki oszustom, którzy będą wpisywać kardorf.pl/X.php i przekieruje ich do rozmowy)

Czyli, że o co chodzi? Daj na jakimś przykładzie, bo tego nie rozumiem

Wg. mnie, nie powinno się programować całego dnia każdemu NPCetowi w dosłownym tego stopnia znaczeniu. Przecież, jeżeli NPCetem jest chłop, pracujący w polu, to wiadomo:
- Rano spotkasz go na drodze na pole
- Po południu na polu
- Wieczorem, znów na drodze jak będzie wracał
- Wieczorem, w domu, jak będzie się szykował do spania
- W nocy jak już będzie spał

Ale np. jeżeli NPCetem będzie szlachcic, to on już ma wiele możliwości:
- Rano może pójść na polowanie (spotkasz go w lesie), na ryby (nad stawem), przejść się po mieście (miasto) itd.
- Po południu, może trenować na strzelnicy, albo zażywać relaksującej kąpieli w zamku

dalej już nie chce mi się pisać, ale chodzi o to, że niektórzy NPCeci (np. chłop) trzymają się kurczowo swojego planu dnia, inni (jak szlachcic) - mogą robić nawet coś czego normalnie nigdy by nie zrobili (np. pójść do chatki wieśniaczki i zdradzić swoją Lady ). I to można by było (a nawet, wg. trzeba) uwzględnić.

Co do roli NPCetów:

Miałem taki pomysł (do własnej gry przeglądarkowej, nie vallherówki, tylko gry mechanicznej napisanej własnoręcznie w php() ale niestety, gra chyba nie powstanie, choć może ):

Każdy Bohater Niezależny daje questy (misje), które to questy niejako opowiadają historię danego bohatera.

Dam przykład (akurat z gry Metin2 ):

1 Misja:

Kobiecie (NPC) zaginął mąż, trzeba się dowiedzieć co się z nim stało.

2 Misja:

Mąż kobiety został zabity, a ty musisz odzyskać jedyną pamiątkę z rąk mordercy.

Czyli na powyższym przykładzie można wywnioskować historię Kobiety:

Pewnego razu jej mąż opuścił dom. Nie wracał przez długi czas. Kobieta przez ten okres strasznie się o niego martwiła. Gdy zjawił się dzielny poszukiwać przygód (gracz), poprosiła go o pomoc. Ten, pytając w mieście dowiedział się co się stało. Przyniósł kobiecie smutną wiadomość: "Pański mąż został zamordowany". Wtedy kobieta poprosiła go, z łzami w oczach, by odzyskał pierścień jej męża, który z pewnością przetrzymuje ten, kto go zabił. Ów poszukiwacz tak właśnie uczynił i dostarczył "zgubę".

Tyle, że w Metinie2 tą misję mogło wykonywać tysiące graczy. Kobieta ciągle nie wiedziała co się stało z jej mężem i ciągle prosiła o odzyskanie pamiątki. Ale Kardorf to nie Metin2. Więc w Kardorfie mogłoby to wyglądać tak:

1. Poszczególne misje związane z NPCetami reprezentują poszczególne etapy jej historii
2. Misje mogą być wykonane przez osoby, które spełniają wymagania zaufania (poważnego zadania przecież NPCet nie powierzy osobie, której w ogóle nie zna)
3. Za wykonane misje dostaje się Punkty Zaufania (potrzebne do wykonania poważniejszych misji u danego NPC - nie są walutą płatniczą, więc za podejmowane misje nie będą odejmowane) i Punkty Fabuły (te określają nasz poziom oddania fabularnej rozgrywce i na ich podstawie Władcy mogą przyznawać nagrody)
4. Za misje zakończone niepowodzeniem Punkty Zaufania są odejmowane
5. Podczas niektórych misji NPC mogą wędrować po określonych lokacjach, oczekując na wynik zadania, albo być w jednym miejscu cały czas, nie zmieniając lokacji (w zależności od misji)
6. Historie postaci niezależnych tworzą (w mniejszym stopniu) Historię Kardorfa, więc w pewnym momencie misje mogą się plątać z innymi misjami innym NPC
7. Misję może wykonywać w jednym czasie tylko określona ilość graczy (dla liczby większej od 1 obowiązują trzy warianty:
- kto pierwszy ten lepszy - kto pierwszy wykona misje zgarnia nagrodę
- drużynowo - misję wykonuje drużyna
- drużynowo-kto pierwszy ten lepszy - kilka drużyn, która pierwsza, ta zgarnia nagrodę)
8. Każda misja może być wykonana tylko raz
9. Takie minimum misji, ok 20-30 dla jednego bohatera (więc byłoby co pisać )
10. Są dopuszczalne misje, gdzie zleceniodawców będzie więcej niż 1 (np. Kobiecie ktoś porwał synka i razem z swoją siostrą prosi cię o pomoc) - w takim wypadku misja będzie warunkowała historię wszystkich zlecających ją NPC (chociaż opowiadana z różnych punktów widzenia)

Tylko nie wiem na jakiej zasadzie te misje byłyby wykonywane, czy mechanicznie, czy fabularnie? To trzeba by było dopracować

A i fajnie by było jakby gracz mógł z ust NPC poznać nie tylko historię krainy, ale także historię poszczególnego NPC

Pomysł bardzo skomplikowany, ale jak razem byśmy się potrudzili to może było by coś z tego

Teraz zapytam:

Co o tym sądzicie?

Offline

 

#4 2011-10-26 22:19:50

 Arismea

Mistrz gry

7824080
Zarejestrowany: 2011-10-22
Posty: 45
Punktów :   
ID w grze: 146

Re: O NPCach trochę.

Cóóóż... Na pewno ubarwiłoby to całą rozgrywkę. Tylko znów - strasznie to skomplikowane, mimo że naprawdę fajne. I znowu napiszę to samo - może wpierw zająć się prostszymi sprawami? Chociażby samymi NPCami, żeby powstali, a dopiero potem komplikować Poza tym, sporo roboty byłoby z wymyślaniem misji.

Offline

 

#5 2011-10-27 08:49:14

Ramdir

Kapitan straży

Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 17
Punktów :   
ID w grze: 79
Nick w grze: Ramdir

Re: O NPCach trochę.

Podpisuję się pod powyższym postem, ale z większą dozą wątpliwości. Nie co do samego pomysłu, ale jego zaimplementowania w grze.

Offline

 

#6 2011-10-27 15:14:49

 Laurence

Mistrz gry

7529795
Zarejestrowany: 2011-10-10
Posty: 39
Punktów :   
ID w grze: 31
Nick w grze: Laurence

Re: O NPCach trochę.

Nasz zmysł twórczy zaczyna przekraczać możliwości jakimi dysponujemy. Troszkę zwolnijmy, zbierzmy do kupy to co udało nam się wymyślić i jak tylko wróci Balb można zacząć to wprowadzać. Na takie skomplikowane pomysły jeszcze przyjdzie czas


______________________________________________________________________________________

...Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść...
...Niepokonanym...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.qp.pun.pl www.naruto0game.pun.pl www.feralheartforum.pun.pl www.server-wymiataczy.pun.pl www.twc.pun.pl